לוקחים את הסוכרת שלך באופן אישי

  הרצל רוזנבלום 6, מתחם סי אנד סאן, ת"א

בארץ אהבתי השקד פורח, ומה זה עושה לסוכרתיים

מנה קטנה של שקדים היא מטען גדול של בריאות. שקדים הם מקור מצוין למספר ויטמינים ומינרלים, כולל ויטמין E ומגנזיום. הם מהווים גם מקור טוב לחלבונים, סיבים, נחושת, ריבופלאבין, ואפילו סידן. למעשה, בשקדים יש תכולת חלבונים הגבוהה ביותר מבין כל סוגי הפיצוחים.

האם אכילת שקדים טובה לחולי סוכרת?

שקדים תורמים לבריאות  באופן כללי והם טובים  במיוחד עבור אנשים עם סוכרת. מחקרים הוכיחו ששקדים יכולים למתן את העלייה ברמות הסוכר וברמות האינסולין שלאחר הארוחה.

במחקר שפורסם בעיתון המדעי Metabolism נמצא כי אכילת כ-45 שקדים הייתה קשורה ברמות נמוכות יותר של אינסולין ושל רמות הסוכר לאחר ארוחה. כמות כזו של שקדים מכילה כ-340 קלוריות. המפתח לתוצאות הטובות של מחקר זה טמונות בעובדה שהמשתתפים בו הפחיתו את הצריכה הקלורית שלהם בצורה כזו שיכלו לשלב את השקדים בתזונתם, כך שהשקדים לא היוו קלוריות עודפות אלא נכללו בסך הקלוריות היומי שלהם.

במחקר אחר שפורסם בכתב העת המדעי Journal of American College of Nutrition, התגלו הוכחות לכך שאכילת שקדים יכולה לסייע בהגברת הרגישות לאינסולין אצל אנשים עם טרום סוכרת.

שקדים ומגנזיום

מחקרים מציעים שצריכת מגנזיום, שנמצא בכמות גדולה בשקדים,  מפחיתה את הסיכון לפתח סוכרת מסוג 2. במחקר שתוצאותיו התפרסמו לאחרונה, החוקרים מצאו כי ערכי סוכר גבוהים בדם גורמים להפרשת מגנזיום מהגוף דרך מערכת השתן. כפועל יוצא מכך, אנשים עם סוכרת עלולים להיות בסיכון למחסור במגנזיום.

שקדים והלב שלך

אכילת שקדים עשויה להפחית את הסיכון לפתח מחלות לב. עובדה זו חשובה במיוחד עבור סוכרתיים כיוון שהם נמצאים בסיכון מוגבר לכך.

שקדים עשירים בשומן בלתי רווי שהוא אותו סוג שומן שדומה לשמן זית ושניהם מועילים לבריאות הלב. כ- 30 גרם שקדים מכילים 13 גרמים של שומן בלתי רווי ורק גרם אחד של שומן רווי.  השקדים יכולים להיות חטיף עם תכולת קלוריות גבוהה, אולם אם אוכלים במתינות 30-50 גרם ליום (בין 23-45 שקדים), הם לא תורמים לעלייה במשקל. בנוסף, אכילתם מגבירה את תחושת השובע.

מוצרים משקדים

רשתות השיווק מציעות עושר של מוצרים עשויים משקדים: חלב שקדים, שקדים בטעמים שונים, חמאת שקדים, ועוד. כאשר אתם בוחרים מוצר, מומלץ שתקראו בעיון את רשימת רכיבי המוצר. שימו לב לכמות המלח ולכמות הסוכר שעשויה להגיע מהכנת השקדים בטעמים שונים. כמו כן יש לשים לב לכמות הפחמימות והסוכר במוצרים שונים משקדים.

המלצות להגשת שקדים

  • אכלו חופן שקדים כארוחת ביניים עם פרי או ללא פרי (ובסבירות גבוהה יתכן ולא תזדקקו לאינסולין)
  • נסו למרוח חמאת שקדים ("שקדיה") במקום חמאה על טוסט או לחם מחיטה מלאה
  • פזרו שבבי שקדים על הסלט
  • קצצו שקדים והוסיפו למנת האורז, הפסטה, או הירקות המאודים
  • השתמשו בשקדים קצוצים דק במקום פירורי לחם
  • הכינו עוגיות משבבי שקדים
  • השתמשו בקמח שקדים אשר נחשב לקמח הדל ביותר בפחמימות לצורך הכנת לחמים או מאפים שונים.

בתיאבון

זכרו שיש לצרוך שקדים במידה!

מאמר באנגלית