לוקחים את הסוכרת שלך באופן אישי

  הרצל רוזנבלום 6, מתחם סי אנד סאן, ת"א

"מורה נבוכים" לאכילה נבונה של מטעמי חג השבועות

בחג השבועות נוהגים לאכול גבינות ומאכלי חלב. אחת הסיבות לכך היא, שכאשר ניתנה לבני-ישראל התורה, ובה דיני הכשרות, התברר שאין להם בשר כשר, מכיוון שהכנת בשר כשר דורשת כלים והכנה מיוחדת, וכל זה דורש זמן. לכן אכלו ביום זה מאכלי חלב.

מחקרים כבר הוכיחו כי אכילת מוצרי חלב דלי שומן מפחיתה את הסיכון להופעת סוכרת מסוג 2 בנשים. לעומת זאת, מוצרי חלב שמנים אינם יעילים להשגת המטרה.

סוכרתיים הסופרים פחמימות לצורך מתן אינסולין בהתאם – שימו לב – לא כל אחד מושפע באותו האופן ממוצרי חלב וזאת בגלל נוכחות החלבון והשומן בהם. חלק ממוצרי החלב נוטים להתפרק בקצב איטי, כך שרמות הסוכר עולות באופן מתון ביותר. לפני שמחליטים אם לספור פחמימות על מוצרי החלב מומלץ לקיים ארוחת מבחן ובה לבודד את המוצר החלבי ולאכול רק אותו, לבדוק סוכר לפני האוכל ושעתיים לאחר מכן ולבחון את מידת עליית הסוכר. במידה והסוכר עלה רק במעט אזי אין צורך לספור את הפחמימות של מוצרי החלב לצורך חישוב כמות האינסולין הניתנת כבולוס על הארוחה.

על מנת שתוכלו לעשות את הבחירות הבריאות בחג השבועות, הבאנו לכם טבלה המפרטת את הערכים התזונתיים של מאכלי חלב שונים. מומלץ להיעזר במידע זה כל השנה ולזכור כי בנוסף למוצרי החלב מומלץ לשלב שפע של ירקות מסוגים שונים בארוחות, לצד שומנים בלתי רווים מהצומח כמו שמן זית, טחינה, אבוקדו, שקדים ואגוזים.