לוקחים את הסוכרת שלך באופן אישי

  הרצל רוזנבלום 6, מתחם סי אנד סאן, ת"א

עולם הסוכרת

שנה חדשה והחלטותיה – לרדת במשקל וגם לשמור עליו!

"ממחר דיאטה, ביום ראשון אני מתחיל/ה, אחרי החגים זה יקרה"- כל אלו הן אמרות שגורות על ידי רובנו, אבל אצל חלקנו ההחלטה לקחת את עצמנו בידיים ולעשות שינוי, אינה עניין "אופנתי" או חלק מצו חברתי אלא צורך בריאותי אקוטי של ממש. שנה חדשה היא הזדמנות אמיתית לעשות "חישוב מסלול מחדש", ולקבל החלטה  מושכלת מתוך הבנה שהבריאות שלנו מונחת על כף המאזניים. לרגל ראש השנה, אספנו את מומחי המרפאה לטיפול בהשמנה שלנו וקיבלנו מהם תובנות והמלצות, כל אחד בתחומו.

להמשך קריאה

פרפה פירות יער

מיוחד לשבועות – ארוחת בוקר חלבית לסוכרתיים:

קלה להכנה, מצוינת כקינוח וטעימה לכולם.

ארוחת בוקר זו מכילה מעט יותר פחמימות, כ-18 גרם פחמימות, אבל היא מיוחדת ומרעננת. סך פחמימות: 18 גרם, סיבים תזונתיים: 7 גרם, קלוריות: 309

זמן הכנה: 5 דקות, ארוחה ל-2 אנשים

להמשך קריאה

מי הזיז את הגבינה שלי? התמודדות עם שינוי הרגלים במחלת הסוכרת

סוכרת מסוג 1 היא מחלה כרונית, שטרם נמצא לה מרפא. עם זאת, אנו יודעים היום שבעזרת הטיפול הנכון וקיום אורח חיים נכון ומאוזן, אנשים סוכרתיים יכולים לנהל את הסוכרת ולחיות לצידה חיים מלאים עד 120. באשר לסוכרת מסוג 2, לעיתים (כתלות במצב המטופל) שינוי תזונתי ופעילות גופנית לבדם עשויים לחולל מהפכה ואף להחזיר את המצב לקדמותו, עם המשך מעקב רפואי צמוד. במקרים אחרים, נדרשת התערבות רפואית גדולה יותר הכוללת גם נטילת תרופות ו/או אינסולין, אך גם במקרים אלו, הקפדה על הטיפול תוביל לאיזון הסוכרת, ותאפשר חיים פעילים ונורמטיביים.

להמשך קריאה

מוצרי חלב וסוכרת

מוצרי חלב מכילים חלבונים וויטמינים והם משמשים מקור מצוין לסידן, שעוזר לבריאות העצם והשן. עם זאת, חלק ממוצרי החלב עלולים להכיל כמות גדולה של שומן רווי, ולכן מומלץ לבחור במוצרי חלב דלי שומן או לאכול במתינות את אלו המכילים אחוזי שומן גבוהים.

להמשך קריאה

מאפינס קמח שקדים

טעמו של קמח השקדים הינו מתקתק באופן טבעי והמאפים שמכילים אותו יוצאים לחים וטעימים. השקד דל בפחמימות באופן טבעי ועשיר במינרלים כמו אשלגן ומגנזיום ובשומנים בריאים. כדאי לאחסנו במקרר.

להמשך קריאה

רגע לפני התפרצות הסכר(/ת)

חלק ניכר מהאוכלוסייה הינו סוכרתי בפוטנציה ונמצא צעד אחד בלבד מירידה ניכרת בתפקוד הלבלב שתוביל במהירות למחלת הסוכרת. האם כולנו בדרך לשם? ומה אפשר לעשות כדי להימנע מכך?

להמשך קריאה

צלי בקר ברוטב יין אדום

מחפשים מנה עיקרית מרשימה על שולחן החג? כזה שאי אפשר לפספס איתו?
קבלו מתכון חגיגי ומנצח לצלי בקר עסיסי ביין, המתאים ל-6 סועדים ומכיל רק 26 גרם פחמימה למנה. המחמאות מובטחות!

להמשך קריאה

סלמון בתבלינים

מומלץ לאכול דגים, שמספקים שומן בריא ללב, לפחות פעם פעמיים בשבוע. כדאי שתכינו מראש תערובת של תבלינים כדי לחסוך זמן הכנה.

להמשך קריאה

הכל דבש ואין בו עוקץ

דבש הוא מאכל טבעי בעל מתיקות כשל סוכר. אנשים אכלו דבש כבר לפני עשרות אם לא מאות אלפי שנים. הדבש ידוע גם בתכונות הבריאותיות שלו.

מאחר ששמירה על ערכי סוכר תקינים בדם היא מאבני היסוד של הטיפול העצמי בסוכרת, מומלץ להימנע מתוספת סוכר למזון, אבל נשאלת השאלה האם כל סוגי הסוכר המוסף משפיעים באותה צורה על רמות הסוכר בדם?

להמשך קריאה

"מורה נבוכים" לאכילה נבונה של מטעמי חג השבועות

בחג השבועות נוהגים לאכול גבינות ומאכלי חלב. אחת הסיבות לכך היא, שכאשר ניתנה לבני-ישראל התורה, ובה דיני הכשרות, התברר שאין להם בשר כשר, מכיוון שהכנת בשר כשר דורשת כלים והכנה מיוחדת, וכל זה דורש זמן. לכן אכלו ביום זה מאכלי חלב.

להמשך קריאה

סלט ארטישוק אביבי

הסלט המוצע עשיר בוויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים ונוגדי חמצון ויכול אף להוות ארוחה מלאה כיוון שמכיל את כל אבות המזון. שומן בריא ובלתי רווי מגיע מהשמן זית, מהזיתים ומהשקדים, החלבון מקורו מגרגרי החומוס והפחמימות מקורן גם מהחומוס ובכמות קטנה יותר מהארטישוק ומהשעועית. הסלט צבעוני ומושך אך חשוב לקחת אותו בחשבון בהקשר של ספירת הפחמימות. הפחמימות בסלט זה הן בעלות אינדקס גליקמי נמוך ולכן ישפיעו באופן מתון על רמת הסוכר.

להמשך קריאה

איך יודעים שבא אביב? לפי בדיקת ה-A1c על דפוס שינויים עונתי ברמות ההמוגלובין המסוכרר (HbA1c)

החורף מפנה מקום לעונת האביב, ועם שינוי העונות אנו צפויים לראות גם שינויים ברמת ה-HbA1c. חוקרים מבית החולים ג'ונס הופקינס וביה"ס בלומברג לבריאות הציבור, ערכו מחקר מקיף על תופעה זו. תוצאות המחקר התפרסמו בעיתון המדעי American Journal of Epidemiology

להמשך קריאה

אם אין לחם – על תחליפי קמח לסוכרתיים, לא רק בפסח!

פסח בפתח וכבכל שנה עולות השאלות – האם פריכיות אורז טובות לי? איזו מצה מתאימה לי לאכול? ומה עם הקניידלך?? חלק גדול מהסוכרתיים חש כי בתקופת הפסח קשה יותר לשמור על רמת סוכר יציבה בעקבות האכילה, הכמעט בלתי נמנעת, של מצות, מאכלים עם קמח מצות, תפ"א ומאכלים עם קמח תפ"א. ממש "חגיגה" של פחמימות בעלות אינדקס גליקמי גבוה.

להמשך קריאה

מתכון לאוזני המן עם שוקולד מריר איכותי

כל מאכל ניתן לשפר תזונתית על מנת להשיג מזון משופר ובריא יותר אשר לא יכיל מרכיבים הפוגעים בבריאותנו. במתכון הנוכחי, הקמח הלבן הוחלף בקמח מלא אשר מכיל יותר סיבים תזונתיים והוא עשיר יותר בוויטמינים, הסוכר הוחלף בתחליף סוכר טבעי – הסטיביה, והמילוי הוא הבריאותי ביותר הקיים – שוקולד מריר המכיל אחוז גבוה של מוצקי קקאו ולכן מכיל אחוז גבוה של נוגדי חמצון המסייעים במניעת מחלות רבות. אוזני ההמן במתכון זה מכילים כ-50% פחות מכמות הפחמימות בהשוואה לאוזני ההמן הסטנדרטיים ולכן סביר להניח כי יגרמו לעלייה מתונה יותר ברמת הסוכר בדם.

להמשך קריאה

פרג – לא רק בפורים. על כל התועלות הבריאותיות של ה'בפנוכו' של האוזן

חג פורים אף פעם לא מושלם בלי אוזני המן, ואוזני המן אף פעם לא מושלמות בלי מילוי פרג. פרג הוא אומנם טעם נרכש, ויש לא מעט אנשים שמעדיפים שוקולד באוזני ההמן שלהם, אבל אם תדעו כמה הזרעים השחורים האלה בריאים לכם, כנראה שלא תרצו לוותר עליהם. קבלו כמה סיבות בריאות לאכול פרג:

להמשך קריאה

סוכרת – לא עניין של גורל

חג פורים, כשמו כן הוא, חג הפור, המזל והגורל. המן שהטיל את הפור ובחר בחודש אדר כחודש בו יפגעו ביהודים, אסתר שנבחרה כאילו במקרה להיות באותו זמן המלכה ולהציל את בני עמה, ומרדכי ששמע במקרה על הכוונה להתנקש בחיי המלך, כל אלה נראים כאירועים תלויי מזל וגורל שהובילו בסופו של יום להצלתם של בני העם היהודי מיד שונאיהם ולסוף הטוב של המגילה. בהתאם לכך, משקף השם "פורים" את רוחו של סיפור החג ואת תפיסתו כחג של מזל ותעתועי גורל.

להמשך קריאה

עוגיות שבבי שקדים

שקדים הם למעשה הזרעים של עץ השקד ונחשבים למזינים ביותר. הם עשירים בחלבון, שומנים בריאים, ויטמינים ומינרלים. בנוסף לערכים התזונתיים, לשקדים יתרונות בריאותיים מגוונים ביותר. השקד נחשב למזון בעל מדד גליקמי נמוך, הוא משחרר את האנרגיה לגוף באופן איטי וקבוע ומומלץ לחולי סוכרת.

להמשך קריאה

מתנות מהטבע מיוחד לט"ו בשבט: על תרומתם של צמחי המרפא לטיפול בסוכרת

נדב סגמן, מומחה בטיפול רפואה סינית, מרכז DMC

חג הט"ו בשבט מתאפיין בתפאורה של פריחה ובמתיקות של מגוון פירות שלאו דווקא מתאימים לסוכרתיים. בצמחי המרפא הסינים ישנם מספר פירות וצמחים המתאימים לסוכרתיים ואף יכולים להוריד את רמות הסוכר בדם.

להמשך קריאה

בארץ אהבתי השקד פורח, ומה זה עושה לסוכרתיים

מנה קטנה של שקדים היא מטען גדול של בריאות. שקדים הם מקור מצוין למספר ויטמינים ומינרלים, כולל ויטמין E ומגנזיום. הם מהווים גם מקור טוב לחלבונים, סיבים, נחושת, ריבופלאבין, ואפילו סידן. למעשה, בשקדים יש תכולת חלבונים הגבוהה ביותר מבין כל סוגי הפיצוחים.

להמשך קריאה

שייק טחינה

השייק יכול להוות קינוח מתוק ובריא או ארוחה בפני עצמה. השייק מכיל כמות גדולה של שומן בלתי רווי המקושר לבריאות הלב, כף הטחינה תורמת כ-100 מ”ג סידן המהווה כעשירית מצריכת הסידן היומית המומלצת לחלק מהאוכלוסייה הבוגרת. הטחינה והאגוזים תורמים גם מעט ברזל והתמרים תורמים סיבים תזונתיים. יש לשים לב שהשייק אינו דיאטטי ולכן מומלץ לשים לב לכמות הנצרכת או לחלוק את המנה עם אדם נוסף.

להמשך קריאה

פלפל ממולא באורז מלא ברוטב עגבניות

אם אתם רוצים לגוון, דעו כי ניתן למלא מגוון רחב של ירקות: פלפלים מכל הצבעים, קישואים, עגבניות, בצל, חצילים, קולורבי, לפת, שומר ומה לא. בחרו לכם ירק שאתם אוהבים מירקות העונה ומלאו אותו. אם הירק לא חלול כמו הפלפל, צרו בו חלל בעזרת כף פריזאית או סכין. את פיסות הירק שהוצאתם קצצו דק והוסיפו למלית במקום הקישוא שבמתכון.

להמשך קריאה

לביבות תרד וגבינה אפויות

לביבות ידועות כמאכל עתיר קלוריות, בעיקר בזכות העובדה שרוב האנשים בוחרים לטגן אותן. הלביבות המסורתיות מבוססות על תפו”א אשר משפיע באופן מהיר יחסית על רמות הסוכר בדם ותורם כמות לא מבוטלת של פחמימות. הנה אפשרות בריאה יותר בגרסה אפויה ועם החלפת חלק מן המרכיבים במכריבים בריאים יותר.

להמשך קריאה

מאפינס סופגניות

מאכלי החנוכה ידועים כמאכלים עתירי קלוריות, בעיקר בזכות העובדה שרוב האנשים בוחרים לטגן אותם. הסופגניות, בנוסף להיותן עשירות בשומן, גם מכילות כמות לא מבוטלת של סוכרים פשוטים שמקורם בבצק או במילוי המתוק. לכבוד החנוכה, הכנו עבורכם מתכון אלטרנטיבי לסופגניות המוכרות, בגרסה אפויה ועם שיפור של חלק מן המרכיבים במרכיבים בריאים יותר.

להמשך קריאה

תפוח, לא רק בראש השנה

כפרפרזה על המשפט הידוע
“An Apple a Day Keeps the Doctor Away”,
ניתנה למחקר ענק הכותרת:
” An Apple a Day Keeps Diabetes Away”

מחקר חדש שאסף נתונים רפואיים של למעלה מ-200,000 מבוגרים בריאים במשך שנים רבות, הגיע למסקנה שאלו שאכלו פירות מסוימים על קליפתם (במיוחד אוכמניות, ענבים ותפוחים) נמצאו בסיכון נמוך יותר לפתח סוכרת מסוג 2. אלה שהעדיפו מיצים מפירות אלה, דווקא הגדילו את הסיכון לפתח סוכרת מסוג 2.

להמשך קריאה

מזונות על במחירי על

מזונות על, או באנגלית Super food, הם מזונות בעלי ערך תזונתי גבוה וצפיפות תזונתית גבוהה. כלומר, הם מכילים ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים, נוגדי חמצון ועוד, ולכן נחשבים כמזונות בריאים. מזונות העל הם אטרקטיביים ונוצר להם שם של מוצרים שחייבים לרכוש על מנת לשפר את הבריאות או לשמר את הנעורים. כל אחד צורך אותם מסיבותיו הוא. דוגמאות למזונות כאלה הם: גוג’י ברי, זרעי צ’יה, , קייל, אצת הספירולינה ועוד. מחירי המזונות המתויגים כמזונות על הוא גבוה ואינו מתאים לכל כיס.

להמשך קריאה

אלרגיות וסוכרת

אלרגיות האביב פוגעות באחד מכל חמישה אנשים. מתוכם, סוכרתיים יידרשו למשנה זהירות בתקופה זו של השנה בגלל גורמים שונים שעלולים לגרום לעלייה ברמת הסוכר בדם.

להמשך קריאה

חורף ב- 360°

האם ידעתם שיותר אנשים מאובחנים עם סוכרת בחודשי החורף? בנוסף, סוכרת מסוג 1 שכיחה יותר בארצות אירופה הקרות מאשר באפריקה או בדרום אמריקה, כאשר בפינלנד קיימת השכיחות הגבוהה בעולם לסוכרת מסוג 1. מה המשותף לכל אלה? כן, נראה שקיים קשר בין סוכרת ומזג אוויר קר

להמשך קריאה

אגוזים

הם טעימים, משתלבים נהדר בכל סוג של ארוחה ומקורם הוא מן הצומח, כך שהם מתאימים לכל תפריט•האגוזים עשירים בשלל רכיבי תזונה ומהווים מקור בריא לחלבון ושומנים •וכן, הם גם עוזרים לעלייה מתונה של רמות הסוכר • הכל על אגוזים, בלי  להגזים…

להמשך קריאה