לוקחים את הסוכרת שלך באופן אישי

  הרצל רוזנבלום 6, מתחם סי אנד סאן, ת"א

פרג – לא רק בפורים. על כל התועלות הבריאותיות של ה'בפנוכו' של האוזן

חג פורים אף פעם לא מושלם בלי אוזני המן, ואוזני המן אף פעם לא מושלמות בלי מילוי פרג. פרג הוא אומנם טעם נרכש, ויש לא מעט אנשים שמעדיפים שוקולד באוזני ההמן שלהם, אבל אם תדעו כמה הזרעים השחורים האלה בריאים לכם, כנראה שלא תרצו לוותר עליהם. קבלו כמה סיבות בריאות לאכול פרג:

  • בפרג יש נוגדי חמצון אשר עשויים לסייע במניעת מחלות שונות.
  • הניחוח המיוחד של הפרג מקורו בחומצות שומן רבות, המהווים כ-50% ממשקלו. הפרג עשיר במיוחד בחומצות אוליאיות ובחומצות לינוליאיות. חומצה אוליאית מסייעת בהפחתת רמת ה- LDL או "הכולסטרול הרע" בדם. מחקרים מדעיים טוענים שדיאטה ים תיכונית, העשירה בחומצות שומן בלתי רווי, מסייעת במניעת מחלות כליליות ושבץ באמצעות השפעתה הטובה על פרופיל הליפידים.
  • פרג מהווה מקור עשיר לסיבים תזונתיים. ב-100 גרם זרעי פרג יש 19.5 גרם סיבים. הסיבים סופחים מים, גורמים להגדלת נפח תכולת המעיים ובאופן זה מסייעים בבעיות עצירות.
  • זרעי הפרג מהווים מקור מצוין לויטמיני B (כולל חומצה פולית), שורה של ויטמינים המשתתפים בחילוף החומרים בגוף. ויטמינים רבים מקבוצה זו מתפקדים כגורמים בתהליך חילוף החומרים במיוחד של שומן ופחמימות.
  • בפרג ניתן למצוא רמות גבוהות של מינרלים כמו: ברזל, נחושת, סידן, אשלגן, זרחן, מנגן, אבץ ומגנזיום. לכל אחד מאלו תפקיד חשוב בבריאות ובתפקוד התקין של מערכות הגוף. לדוגמה: נחושת חיונית לתהליכים ביולוגיים חשובים. אבץ הוא גורם נלווה באנזימים רבים ומווסת את הגדילה וההתפתחות, ייצור תאי זרע, פעילות מערכת העיכול וסינתזה של חומצות הגרעין. אשלגן הוא רכיב חשוב לתאים ולנוזלי הגוף והוא מסייע בבקרה על קצב הלב ועל לחץ הדם. לסידן ולזרחן תפקיד חשוב במסת העצם והשיניים ועוד.
  • זרעי פרג יבשים מכילים כמות קטנה ביותר של אלקלואידים של אופיום כמו מורפין, פפברין ועוד. כאשר משתמשים בפרג במאכלים, לרכיבים אלה תהייה השפעה מזערית על מערכת העצבים המרכזית. מסיבה זו לפרג השפעה מטיבה להרגעה ולשיכוך כאבים. משתמשים במיצוי של זרעי הפרג המיובשים כרכיב ביצור תרופות וכן בתרופות מסורתיות למשל בתרופות נגד שיעול, בתרופות מכייחות ועוד.

לסיכום: לצריכה קבועה של פרג עשויים להיות שלל יתרונות בריאותיים הכוללים חיזוק העצמות, הפחתת הכולסטרול הרע, מניעת עצירות, הפחתת הסיכון ללקות במחלות לב, סיוע ביצירת תאים חדשים בגוף ותאי דם אדומים, סיוע  לגוף בגיוס אנרגיה, סיוע בשמירה על מערכת חיסונית חזקה, יעיל כמרגיע ומסייע במניעת נדודי שינה ועוד.

לצד כל היתרונות, חשוב לדעת כי 100 גרם פרג מכילים 500 קלוריות. עם זאת, מבין המילויים האפשריים לאוזני המן בחג, עדיף לבחור במילוי שוקולד מריר איכותי או פרג כיוון שזו הבחירה בעלת היתרונות התזונתיים הרבים ביותר. אם אפשר, אפו בבית את אוזני ההמן וכך תחסכו בחומרים משמרים, סוכרים ושומנים. ניתן להשתמש גם בקמח מלא או בתחליפי קמח חיטה מצוינים כגון: קמח שקדים, קמח קוקוס ועוד.

http://www.nutrition-and-you.com/poppy-seeds.html