לוקחים את הסוכרת שלך באופן אישי

  הרצל רוזנבלום 6, מתחם סי אנד סאן, ת"א

תזונה וסוכרת

שנה חדשה והחלטותיה – לרדת במשקל וגם לשמור עליו!

"ממחר דיאטה, ביום ראשון אני מתחיל/ה, אחרי החגים זה יקרה"- כל אלו הן אמרות שגורות על ידי רובנו, אבל אצל חלקנו ההחלטה לקחת את עצמנו בידיים ולעשות שינוי, אינה עניין "אופנתי" או חלק מצו חברתי אלא צורך בריאותי אקוטי של ממש. שנה חדשה היא הזדמנות אמיתית לעשות "חישוב מסלול מחדש", ולקבל החלטה  מושכלת מתוך הבנה שהבריאות שלנו מונחת על כף המאזניים. לרגל ראש השנה, אספנו את מומחי המרפאה לטיפול בהשמנה שלנו וקיבלנו מהם תובנות והמלצות, כל אחד בתחומו.

להמשך קריאה

פרפה פירות יער

מיוחד לשבועות – ארוחת בוקר חלבית לסוכרתיים:

קלה להכנה, מצוינת כקינוח וטעימה לכולם.

ארוחת בוקר זו מכילה מעט יותר פחמימות, כ-18 גרם פחמימות, אבל היא מיוחדת ומרעננת. סך פחמימות: 18 גרם, סיבים תזונתיים: 7 גרם, קלוריות: 309

זמן הכנה: 5 דקות, ארוחה ל-2 אנשים

להמשך קריאה

מי הזיז את הגבינה שלי? התמודדות עם שינוי הרגלים במחלת הסוכרת

סוכרת מסוג 1 היא מחלה כרונית, שטרם נמצא לה מרפא. עם זאת, אנו יודעים היום שבעזרת הטיפול הנכון וקיום אורח חיים נכון ומאוזן, אנשים סוכרתיים יכולים לנהל את הסוכרת ולחיות לצידה חיים מלאים עד 120. באשר לסוכרת מסוג 2, לעיתים (כתלות במצב המטופל) שינוי תזונתי ופעילות גופנית לבדם עשויים לחולל מהפכה ואף להחזיר את המצב לקדמותו, עם המשך מעקב רפואי צמוד. במקרים אחרים, נדרשת התערבות רפואית גדולה יותר הכוללת גם נטילת תרופות ו/או אינסולין, אך גם במקרים אלו, הקפדה על הטיפול תוביל לאיזון הסוכרת, ותאפשר חיים פעילים ונורמטיביים.

להמשך קריאה

מוצרי חלב וסוכרת

מוצרי חלב מכילים חלבונים וויטמינים והם משמשים מקור מצוין לסידן, שעוזר לבריאות העצם והשן. עם זאת, חלק ממוצרי החלב עלולים להכיל כמות גדולה של שומן רווי, ולכן מומלץ לבחור במוצרי חלב דלי שומן או לאכול במתינות את אלו המכילים אחוזי שומן גבוהים.

להמשך קריאה

רגע לפני התפרצות הסכר(/ת)

חלק ניכר מהאוכלוסייה הינו סוכרתי בפוטנציה ונמצא צעד אחד בלבד מירידה ניכרת בתפקוד הלבלב שתוביל במהירות למחלת הסוכרת. האם כולנו בדרך לשם? ומה אפשר לעשות כדי להימנע מכך?

להמשך קריאה

צלי בקר ברוטב יין אדום

מחפשים מנה עיקרית מרשימה על שולחן החג? כזה שאי אפשר לפספס איתו?
קבלו מתכון חגיגי ומנצח לצלי בקר עסיסי ביין, המתאים ל-6 סועדים ומכיל רק 26 גרם פחמימה למנה. המחמאות מובטחות!

להמשך קריאה

טיפ החודש: תותים!

היא כיום חריגה בנוף המילויים המפתים והאינסופיים, אבל היא המקורית והקלאסית ויש מי שלא יחליף אותה בעבור שום מילוי יוקרתי שבעולם – ריבת התות! קצת על ערכיו של התות שכמעט שכחנו שקשור לסופגנייה, ומה יחסו לסוכרתיים?

להמשך קריאה

חורף חם

חג החנוכה הוא חג החנוכיות, הסביבונים והסופגניות, אבל הוא גם החג שהכי מקושר עם החורף. האורות שבוקעים מן הנרות ממלאים את הבתים באווירה משפחתית ומחממת.
מה עוד יחמם לנו את החורף הקרוב? בכתבה הקרובה תגלו מהם מזונות מחממים.
רמז: אין קשר לטמפרטורה בה אוכלים את המזון.
 

להמשך קריאה

הכל דבש ואין בו עוקץ

דבש הוא מאכל טבעי בעל מתיקות כשל סוכר. אנשים אכלו דבש כבר לפני עשרות אם לא מאות אלפי שנים. הדבש ידוע גם בתכונות הבריאותיות שלו.

מאחר ששמירה על ערכי סוכר תקינים בדם היא מאבני היסוד של הטיפול העצמי בסוכרת, מומלץ להימנע מתוספת סוכר למזון, אבל נשאלת השאלה האם כל סוגי הסוכר המוסף משפיעים באותה צורה על רמות הסוכר בדם?

להמשך קריאה

האור שבקצה המנהרה

"האור שבקצה המנהרה" – אפשר לרדת במשקל גם ללא ניתוח!

בתקופה האחרונה השתנתה החשיבה על השמנה ונוצרה ההבנה כי מדובר במחלה ואף בגורם מסכן חיים. הבעיה היא שהניסיונות העיקשים לרדת במשקל לרוב אינם צולחים לאורך זמן והקילוגרמים העודפים מסרבים לעזוב. לפעמים זה קורה כבר מההתחלה וקצב הירידה אינו משביע רצון ולפעמים זה קורה אחרי תקופה של ירידה "יפה" במשקל.  מצב זה עלול לגרום לתסכול רב ואף לייאוש ודיכאון – אז מדוע זה קורה? והאם יש אור בקצה המנהרה?

להמשך קריאה

"מורה נבוכים" לאכילה נבונה של מטעמי חג השבועות

בחג השבועות נוהגים לאכול גבינות ומאכלי חלב. אחת הסיבות לכך היא, שכאשר ניתנה לבני-ישראל התורה, ובה דיני הכשרות, התברר שאין להם בשר כשר, מכיוון שהכנת בשר כשר דורשת כלים והכנה מיוחדת, וכל זה דורש זמן. לכן אכלו ביום זה מאכלי חלב.

להמשך קריאה

אם אין לחם – על תחליפי קמח לסוכרתיים, לא רק בפסח!

פסח בפתח וכבכל שנה עולות השאלות – האם פריכיות אורז טובות לי? איזו מצה מתאימה לי לאכול? ומה עם הקניידלך?? חלק גדול מהסוכרתיים חש כי בתקופת הפסח קשה יותר לשמור על רמת סוכר יציבה בעקבות האכילה, הכמעט בלתי נמנעת, של מצות, מאכלים עם קמח מצות, תפ"א ומאכלים עם קמח תפ"א. ממש "חגיגה" של פחמימות בעלות אינדקס גליקמי גבוה.

להמשך קריאה

פרג – לא רק בפורים. על כל התועלות הבריאותיות של ה'בפנוכו' של האוזן

חג פורים אף פעם לא מושלם בלי אוזני המן, ואוזני המן אף פעם לא מושלמות בלי מילוי פרג. פרג הוא אומנם טעם נרכש, ויש לא מעט אנשים שמעדיפים שוקולד באוזני ההמן שלהם, אבל אם תדעו כמה הזרעים השחורים האלה בריאים לכם, כנראה שלא תרצו לוותר עליהם. קבלו כמה סיבות בריאות לאכול פרג:

להמשך קריאה

בארץ אהבתי השקד פורח, ומה זה עושה לסוכרתיים

מנה קטנה של שקדים היא מטען גדול של בריאות. שקדים הם מקור מצוין למספר ויטמינים ומינרלים, כולל ויטמין E ומגנזיום. הם מהווים גם מקור טוב לחלבונים, סיבים, נחושת, ריבופלאבין, ואפילו סידן. למעשה, בשקדים יש תכולת חלבונים הגבוהה ביותר מבין כל סוגי הפיצוחים.

להמשך קריאה

תפוח, לא רק בראש השנה

כפרפרזה על המשפט הידוע
“An Apple a Day Keeps the Doctor Away”,
ניתנה למחקר ענק הכותרת:
” An Apple a Day Keeps Diabetes Away”

מחקר חדש שאסף נתונים רפואיים של למעלה מ-200,000 מבוגרים בריאים במשך שנים רבות, הגיע למסקנה שאלו שאכלו פירות מסוימים על קליפתם (במיוחד אוכמניות, ענבים ותפוחים) נמצאו בסיכון נמוך יותר לפתח סוכרת מסוג 2. אלה שהעדיפו מיצים מפירות אלה, דווקא הגדילו את הסיכון לפתח סוכרת מסוג 2.

להמשך קריאה

מזונות על במחירי על

מזונות על, או באנגלית Super food, הם מזונות בעלי ערך תזונתי גבוה וצפיפות תזונתית גבוהה. כלומר, הם מכילים ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים, נוגדי חמצון ועוד, ולכן נחשבים כמזונות בריאים. מזונות העל הם אטרקטיביים ונוצר להם שם של מוצרים שחייבים לרכוש על מנת לשפר את הבריאות או לשמר את הנעורים. כל אחד צורך אותם מסיבותיו הוא. דוגמאות למזונות כאלה הם: גוג’י ברי, זרעי צ’יה, , קייל, אצת הספירולינה ועוד. מחירי המזונות המתויגים כמזונות על הוא גבוה ואינו מתאים לכל כיס.

להמשך קריאה