לוקחים את הסוכרת שלך באופן אישי

  הרצל רוזנבלום 6, מתחם סי אנד סאן, ת"א

חנוכה ללא פחמימות

חג חנוכה הבא עלינו לטובה מסמל נצחון, הלל והודיה. הוא חג מואר שבו כולנו יחד חוגגים נס לאומי. זוהי הזדמנות מצוינת לחולל ניסים בכל תחום שנבחר.

אם נתמקד בתחום הבריאות שלנו, נגלה לא מעט נקודות אור שבזכותן החג הזה יכול להיראות טוב הן מבחינת משקל והן מבחינת הרגשה אישית וגופנית.

לפניכם 4 נקודות אור שכל אחד יכול למצוא בחג השמח והמשפחתי הזה:

  1. כללים ברורים עוזרים ושומרים עלינו. למשל, לא קונים סופגניות הביתה! למה? כי כשיש סופגניות בבית – אוכלים…
  2. מה עושים כשמארחים? קונים מחצית מכמות האורחים. את השאריות – לפח.
  3. משאבים – בני זוג, חברים, משפחה ותכונות האופי שלכם שיכולים לסייע באתגר שמונת הימים הללו. אם יש לכם למשל כישרון אפייה או מעט יצירתיות הכינו לעצמיכם תחליף סופגנייה והביאו אתכם לארוחות ולאורחים.
  4. דמיון מודרך – הסופגנייה קורצת לכם? חשבו איך תרגישו לאחר שתאכלו אותה. (לא שווה את המחיר הכבד- משקל, רמות סוכר, במיוחד אם מדובר בסופגנייה שעומדת על השיש מאתמול…). תחשבו על העובדה שכדי לשרוף סופגנייה תצטרכו לרוץ במשך שעה שלמה (וכמה זמן ייקח לכם לאכול סופגנייה)?
  5. פלאי הגוף והנפש – גם אם אכלתם סופגנייה בתחילת החג, עדיין אפשר לעצור ולשנות. לעיתים אנחנו מענישים את עצמנו על זה שאכלנו, אך החוכמה היא לדעת לתקן. לא שורפים קלוריות מרגשות אשמה…אם כבר לפצות צאו להליכה ושרפו את הסוכרים בדרך מרגיעה ויעילה ואמרו תודה לגוף שמסוגל לחזור לעצמו תוך זמן קצר ושנדרשות 8 סופגניות כדי לגרום לו לעלות 1/2 קילו – סוג של נס חנוכה.

קחו בחשבון שתסתובבנה סביבכם סופגניות – בעבודה, בסופר (כן, יהיה ריח), ובמאפיות (לא כדאי אפילו לעבור לידן)…

מה הפתרון?

  • להיות חזקים בהחלטה שלכם ולשמור על ריכוז.
  • לא לשבור את הכללים שקבעתם לעצמכם.
  • להקיף את עצמיכם בסביבה תומכת.
  • להתארגן לארוחות מראש- אפשר להכין לביבות קישואים או ברוקולי, סלטים מגוונים, פשטידות ללא קמח ועוד. כך לא תתפתו בנקל ואף תופתעו לגלות שהחלופות טעימות יותר מהמקור.

חג חנוכה שמח ובריא!

עדינה בכר, דיאטנית סוכרת ותזונה קטוגנית

Call us!