לוקחים את הסוכרת שלך באופן אישי

  הרצל רוזנבלום 6, מתחם סי אנד סאן, ת"א

מאפינס סופגניות

מאכלי החנוכה ידועים כמאכלים עתירי קלוריות, בעיקר בזכות העובדה שרוב האנשים בוחרים לטגן אותם. הסופגניות, בנוסף להיותן עשירות בשומן, גם מכילות כמות לא מבוטלת של סוכרים פשוטים שמקורם בבצק או במילוי המתוק. לכבוד החנוכה, הכנו עבורכם מתכון אלטרנטיבי לסופגניות המוכרות, בגרסה אפויה ועם שיפור של חלק מן המרכיבים במרכיבים בריאים יותר.

מצרכים ל-12 סופגניות

אופן הכנה:
  1. לחמם מראש את התנור לחום של 180 מעלות.
  2. לערבב היטב את כל החומרים.
  3. לצקת את הבלילה לתבנית מאפינס משומנת קלות, עד ל-3/4 גובה של כל אחד משקעי המאפינס.
  4. להוסיף קוביית שוקולד לכל מאפינס.
  5. לאפות כ-30 דקות עד שמשחים.
חומרים:
  1. 1/2 כוס רסק תפוחים טבעי (ללא תוספת סוכר)
  2. 250 גרם יוגורט 3% שומן
  3. 2 ביצים טרופות
  4. 6 שקיות קטנות של סטיביה
  5. תמצית וניל לטעם
  6. 7 כפות קמח מלא או קמח כוסמין מלא
  7. שקית אבקת אפיה
  8. 12 קוביות שוקולד מריר 70-80% קקאו

טבלת ערכים תזונתיים לסופגנייה אחת:

קלוריות (קק”ל) פחמימות (גרם) חלבונים (גרם) שומנים (גרם)
92 10 3 1.7

דבר הדיאטנית:
הסופגניות הן מאכל החג הפופולארי ביותר. סוכרתיים שחשקה נפשם בסופגנייה יכולים לאכול את הגרסה הדיאטטית והמופחתת סוכר הזו המכילה רק 1/5 מכמות הפחמימות אשר בסופגנייה רגילה. לשם השוואה, בסופגנייה רגילה יש כ-50 גרם פחמימות. כמות זו של פחמימות מתפרקת בגוף לכ-10 כפיות סוכר (לפי החישוב של 5 גרם פחמימות = 1 כפית סוכר). השיפורים התזונתיים הקיימים במתכון זה הוא החלפת הקמח הלבן בקמח מלא, השילוב של היוגורט התורם חלבון וסידן, שימוש ברסק תפוחי עץ במקום בשמן וכמובן החלפת הסוכר בסטיביה.

Call us!