לוקחים את הסוכרת שלך באופן אישי

  הרצל רוזנבלום 6, מתחם סי אנד סאן, ת"א

מועדים וחגים

טיפ לסוכרתיים – מה לארוז כשנוסעים בחגים?

החגים הם אומנם הזדמנות מעולה לחגוג, לשמוח, להיפגש עם חברים ובני משפחה, אך כאשר אנחנו יוצאים מהבית השיגרה שלנו משתנה, ואנו חייבים להמשיך לטפל בסוכרת. מומלץ להקפיד לבצע בדיקות של רמות הסוכר בתדירות גבוהה יותר מהרגיל, משום ששינוי השיגרה עלול לגרום לשינוי ברמות הסוכר.

להמשך קריאה

לביבות קישואים

חג החנוכה אינו מושלם בלי לביבות על השולחן. ניתן להכינם בשלל צבעים וטעמים, באותה צורת הכנה. את תפוחי האדמה החלפנו לקישואים ובשילוב עם הבצל מתקבלות לביבות טעימות במיוחד וגם מופחתות פחמימות. הרוטב המומלץ יהיה שמנת חמוצה שמוסיפה טעם וקלילות.

להמשך קריאה

10 טיפים לשמירה על איזון בארוחות החג!

תקופת החגים בפתח, וכבכל שנה עולים החששות לגבי אופן ניהול הסוכרת בתקופה שכזו. מאכלי החג מורכבים יותר, ולא תמיד ניתן לדעת בוודאות מה הם מרכיבים.  בנוסף, האכילה החברתית וריבוי המנות גורמת לאנשים רבים לאכול בכמויות גדולות מעבר למה שרגילים לאכול. עבור סוכרתיים רבים ארוחות החג יכולות להוות מכשול לרמות הסוכר אם בגלל אכילת כמויות גדולות מהרגיל של פחמימות, או שמא בגלל קושי בספירת פחמימות של מזונות מורכבים.

להמשך קריאה

"בקול תרועה" – כך תשפרו את ניהול הסוכרת

המילה "שופר" היא מלשון שיפור. המטרה של תקיעת שופר בראש השנה היא: שיפור ההתנהגות על מנת לחרוץ לטובה את גורלה של השנה החדשה. 10 טיפים יסייעו לכם להתמודד עם הסוכרת – ולהגיע לשיפור האיזון.

למה חשוב לטפל בסוכרת?

להמשך קריאה

שנהיה לראש ולא לזנב

במקום דג הקרפיון המסורתי שאינו אהוב על הצעירים, אנו מציעים לכם מתכון של דג סלמון.

 

נתחי סלמון צלויים, עם סלסת נקטרינות וצ'ילי

להמשך קריאה

שנה מתוקה גם למתוקים

הברכה הנפוצה ביותר לחג היא שנה טובה ומתוקה. כדי להמתיק את השנה הבאה עלינו לטובה, אנו נוהגים לאכול דברים מתוקים. איזה מתוקים טובים יחסית גם למתוקים שבינינו ועל איזה נוותר גם במחיר אי קיום המצווה?

להמשך קריאה

גבינת קשיו ביתית

גבינות יכולות להיות גם ממקור שאינו חלבי. היתרונות בכך הם רבים ומאפשרים לקבוצות שונות באוכלוסייה שנמנעות ממוצרי חלב, להנות ממאכל שדומה לגבינה. הקשיו עשיר בשומן בלתי רווי אשר מקושר עם בריאות הלב וכלי הדם, לצד כמות גדולה של אשלגן המסייע בהפחתת לחץ הדם ו-30% פחמימות אשר יתפרקו בקצב איטי לסוכר בעקבות נוכחות השומן הבריא. הנה מתכון טבעוני מנצח ודל פחמימות לגבינה מאגוזים.
מתכון טבעוני מנצח ודל פחמימות לגבינה מאגוזים.

להמשך קריאה

מה לשים בקפה, חלב או תחליף לחלב?

אנשים רבים נמנעים מצריכת חלב פרה מסיבות שונות: חוסר סבילות ללקטוז, אלרגיה לקזאין (חלבון החלב), אלרגיה לחלב פרה, טבעונים ואנשים שנוקטים בדיאטות מסויימות. מהם סוגי החלב האלטרנטיביים הזמינים בשוק ובמה כדאי לבחור?

להמשך קריאה

חג הביצים

בפסח נהוג לאכול מאכלים רבים העשויים מביצה, מה עדיף חביתה או ביצת עין? כמה ביצים מותר לאכול ביום? ומה עמדת הסוכרת כלפיהן – כתבה עם ביצים.

האגודה האמריקאית לסוכרת מתייחסת לביצים כאל בחירה חכמה עבור אנשים עם סוכרת, וזאת בעיקר משום שביצה גדולה אחת מכילה בערך חצי גרם פחמימות, כך שניתן להניח שאכילת ביצה לא תעלה את רמת הסוכר.

להמשך קריאה

סלט ארטישוק אביבי

מתכון לקראת חג הפסח של תבשיל ארטישוק מבושל טעים במיוחד.
הסלט עשיר בוויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים ונוגדי חמצון ויכול אף להוות ארוחה מלאה כיוון שמכיל את כל אבות המזון.

להמשך קריאה

איך שומרים על הסוכרת בפסח?

פסח הוא חג מאתגר במיוחד לסוכרתיים, הנאלצים לתמרן בין ארוחות עתירות פחמימות, לבין הצורך לשמור על איזון רמות הסוכר בדם.

מתקפת הקלוריות והפחמימות שמתחילה בליל הסדר ונמשכת לאורך כל החג בארוחות הרבות הופכת את פסח לחג מאתגר לכל שומרי המשקל ולחולי הסוכרת במיוחד, מכיוון שעליהם לשמור על איזון רמות הסוכר בדם. מבחינת מאכל הדגל של החג – המצות, כל מצה מכילה פי שתיים מהקלוריות ומהפחמימות שבפרוסת לחם, ואינה משביעה באותה המידה, כך שנוצר מצב בו אוכלים יותר. כמו כן, ישנם גם הקניידלך – יחידה אחת, בינונית, מכילה כ-100 קלוריות ונספרת כמנת פחמימה. אך מי מאתנו מסתפק רק ביחידה אחת?

להמשך קריאה

סוכרת בתחפושת

בשל הכיסוי התקשורתי שמחלת הסוכרת זוכה לו בשנים האחרונות, רוב האנשים יודעים שסוכרת היא מחלה שכיחה מאד. קיימים מספר גורמים לסוכרת מסוג 2, בהם: היסטוריה משפחתית של סוכרת, גיל מבוגר, אורח חיים בלתי פעיל, השמנת יתר, ואצל נשים גם הימצאות שחלה פוליצסטית, וסוכרת בהריון. אולם, בחלק מהמקרים קיימות סיבות אחרות מאלה שהזכרנו שמשחקות תפקיד בהתפרצות הסוכרת, וכן קיימים סימפטומים שלא בהכרח משוייכים לסוכרת אולם עשויים להעיד על הימצאותה.

להמשך קריאה

הכל דבש ואין בו עוקץ

דבש הוא מאכל טבעי בעל מתיקות כשל סוכר. אנשים אכלו דבש כבר לפני עשרות אם לא מאות אלפי שנים. הדבש ידוע גם בתכונות הבריאותיות שלו.

מאחר ששמירה על ערכי סוכר תקינים בדם היא מאבני היסוד של הטיפול העצמי בסוכרת, מומלץ להימנע מתוספת סוכר למזון, אבל נשאלת השאלה האם כל סוגי הסוכר המוסף משפיעים באותה צורה על רמות הסוכר בדם?

להמשך קריאה

פרפה פירות יער

מיוחד לשבועות – ארוחת בוקר חלבית לסוכרתיים:

קלה להכנה, מצוינת כקינוח וטעימה לכולם.

ארוחת בוקר זו מכילה מעט יותר פחמימות, כ-18 גרם פחמימות, אבל היא מיוחדת ומרעננת. סך פחמימות: 18 גרם, סיבים תזונתיים: 7 גרם, קלוריות: 309

זמן הכנה: 5 דקות, ארוחה ל-2 אנשים

להמשך קריאה

מי הזיז את הגבינה שלי? התמודדות עם שינוי הרגלים במחלת הסוכרת

סוכרת מסוג 1 היא מחלה כרונית, שטרם נמצא לה מרפא. עם זאת, אנו יודעים היום שבעזרת הטיפול הנכון וקיום אורח חיים נכון ומאוזן, אנשים סוכרתיים יכולים לנהל את הסוכרת ולחיות לצידה חיים מלאים עד 120. באשר לסוכרת מסוג 2, לעיתים (כתלות במצב המטופל) שינוי תזונתי ופעילות גופנית לבדם עשויים לחולל מהפכה ואף להחזיר את המצב לקדמותו, עם המשך מעקב רפואי צמוד. במקרים אחרים, נדרשת התערבות רפואית גדולה יותר הכוללת גם נטילת תרופות ו/או אינסולין, אך גם במקרים אלו, הקפדה על הטיפול תוביל לאיזון הסוכרת, ותאפשר חיים פעילים ונורמטיביים.

להמשך קריאה

מוצרי חלב וסוכרת

מוצרי חלב מכילים חלבונים וויטמינים והם משמשים מקור מצוין לסידן, שעוזר לבריאות העצם והשן. עם זאת, חלק ממוצרי החלב עלולים להכיל כמות גדולה של שומן רווי, ולכן מומלץ לבחור במוצרי חלב דלי שומן או לאכול במתינות את אלו המכילים אחוזי שומן גבוהים.

להמשך קריאה

"מורה נבוכים" לאכילה נבונה של מטעמי חג השבועות

בחג השבועות נוהגים לאכול גבינות ומאכלי חלב. אחת הסיבות לכך היא, שכאשר ניתנה לבני-ישראל התורה, ובה דיני הכשרות, התברר שאין להם בשר כשר, מכיוון שהכנת בשר כשר דורשת כלים והכנה מיוחדת, וכל זה דורש זמן. לכן אכלו ביום זה מאכלי חלב.

להמשך קריאה

פרג – לא רק בפורים. על כל התועלות הבריאותיות של ה'בפנוכו' של האוזן

חג פורים אף פעם לא מושלם בלי אוזני המן, ואוזני המן אף פעם לא מושלמות בלי מילוי פרג. פרג הוא אומנם טעם נרכש, ויש לא מעט אנשים שמעדיפים שוקולד באוזני ההמן שלהם, אבל אם תדעו כמה הזרעים השחורים האלה בריאים לכם, כנראה שלא תרצו לוותר עליהם. קבלו כמה סיבות בריאות לאכול פרג:

להמשך קריאה

סוכרת – לא עניין של גורל

חג פורים, כשמו כן הוא, חג הפור, המזל והגורל. המן שהטיל את הפור ובחר בחודש אדר כחודש בו יפגעו ביהודים, אסתר שנבחרה כאילו במקרה להיות באותו זמן המלכה ולהציל את בני עמה, ומרדכי ששמע במקרה על הכוונה להתנקש בחיי המלך, כל אלה נראים כאירועים תלויי מזל וגורל שהובילו בסופו של יום להצלתם של בני העם היהודי מיד שונאיהם ולסוף הטוב של המגילה. בהתאם לכך, משקף השם "פורים" את רוחו של סיפור החג ואת תפיסתו כחג של מזל ותעתועי גורל.

להמשך קריאה

מתנות מהטבע מיוחד לט"ו בשבט: על תרומתם של צמחי המרפא לטיפול בסוכרת

נדב סגמן, מומחה בטיפול רפואה סינית, מרכז DMC

חג הט"ו בשבט מתאפיין בתפאורה של פריחה ובמתיקות של מגוון פירות שלאו דווקא מתאימים לסוכרתיים. בצמחי המרפא הסינים ישנם מספר פירות וצמחים המתאימים לסוכרתיים ואף יכולים להוריד את רמות הסוכר בדם.

להמשך קריאה

אגוזים

הם טעימים, משתלבים נהדר בכל סוג של ארוחה ומקורם הוא מן הצומח, כך שהם מתאימים לכל תפריט•האגוזים עשירים בשלל רכיבי תזונה ומהווים מקור בריא לחלבון ושומנים •וכן, הם גם עוזרים לעלייה מתונה של רמות הסוכר • הכל על אגוזים, בלי  להגזים…

להמשך קריאה
Call us!