לוקחים את הסוכרת שלך באופן אישי

  הרצל רוזנבלום 6, מתחם סי אנד סאן, ת"א

סיפור אהבה עם לביבה

מקורה של הלביבה המתוקה הוא בתפוח האדמה.

האם מדובר באויב מס' 1 או שיש פרטנר לשלום תחת תנאים מסוימים?

במקור, הלביבה היא מאכל מטוגן מירקות בתוספת ביצים, תבלינים ולפעמים פירורי לחם או קמח. בגירסתו הבסיסית מכיל תפוחי אדמה טריים ומרוסקים או מבושלים ומעוכים המטוגנים בשמן רותח.

המאכל נפוץ בארצות מזרח ומרכז אירופה ומוגדר כמאכל הלאומי של בלארוס. בישראל הוא מוכר כאחד ממאכלי חג החנוכה בו מקובל לאכול לביבות כחלק מהמנהג לאכול מאכלים מטוגנים בשמן לזכר נס פך השמן.

אם ננסה להיות יצירתיים נוכל למעשה להתאים את הלביבה לכל אדם ולכל סגנון של תפריט או העדפה תזונתית. שימו לב כי למעט הלביבות דלות הפחמימה, שאר הלביבות מכילות פחמימות בכמות כזו שבמידה ואוכלים מספר לביבות יש לקחת בחשבון עליה ברמות הסוכר. מסיבה זו בחרנו לפרסם מתכון רק ללביבות דלות הפחמימה.

לביבות טבעוניות – לא יכילו ביצים וגבינות. ברוב הלביבות והקציצות, מה ש"מדביק" את התערובת זה שילוב בין קמח ונוזל כלשהו, אבל תתפלאו, זה לא חייב להיות ביצים. במתכוני הלביבות הטבעוניות מה ש"מדביק" את הלביבות זה למעשה השילוב בין מים לקמח ומעבר לזה יהיו הירקות, תבלינים והשמן. שימו לב כי לביבות אלה מכילות בד"כ לא מעט פחמימות שמקורן בקמח ובתוספת של הירקות העמילניים כדוגמת התפ"א והבטטה.

לביבות ללא גלוטן – לא יכילו קמח חיטה או פירורי לחם אך כן יכולות להכיל קמחים ללא גלוטן כדוגמת קמח תפ"א / אורז / קמחי קטניות שונים. ניתן להכין את הלביבות גם ללא קמח כלל, רק עם ירקות, ביצים ותבלינים ובכך להפחית מכמות הפחמימות.

לביבות דלות לקטוז – לא יכילו גבינות רכות המכילות יחסית הרבה לקטוז אך יכולות להכיל גבינות קשות המכילות מעט לקטוז כדוגמת גבינה צהובה, מוצרלה, פרמז'ן וכו'.

לביבות דלות פחמימה – יתבססו על ירק שאינו עמילני כדוגמת קישואים / כרובית / תרד וכדומה (לשם השוואה תפ"א ובטטה מכילים פי 3-5 יותר פחמימות בהשוואה אליהם). בנוסף, במקום הקמח או פרורי הלחם יכילו לביבות אלה קמח שקדים או שלא יכילו קמח כלל. ניתן להשתמש גם בגבינות שמנות לעומת הגבינות הרזות יותר ובכך להפחית עוד בכמות הפחמימות. על מנת לחסוך גם בקלוריות ולשפר בריאותית את הלביבות מומלץ לאפות אותן בתנור ולא לטגן.

Call us!