לוקחים את הסוכרת שלך באופן אישי

  הרצל רוזנבלום 6, מתחם סי אנד סאן, ת"א

שייקים ירוקים לסוכרתיים

שייקים ירוקים מאוד אופנתיים בימינו, אבל האם הם באמת מתאימים לסוכרתיים?

התשובה: לפעמים כן, ולפעמים לא, תלוי בתכולה שלהם. לעתים קרובות שייקים ירוקים מכילים כמויות גדולות מאוד של סוכר, כמעט כמו של כוס קולה.
המאמר הבא ינסה ללמד איך להכין שייק ירוק שיאפשר לכם הסוכרתיים לשתות אותו מדי פעם.

ניתן לדמות שתיית שייק ירוק כאכילת סלט בכוס. לדאבוננו, תערובת של כרוב, תרד ועלים ירוקים היא לא בדיוק טעימה, וכדי לשפר את הטעם אנחנו זקוקים להמתקה. הדרך הטובה ביותר היא להוסיף פירות שלמים, אבל במתינות. מצורפים מספר טיפים להכנת שייקים טעימים  ומתקתקים במקביל לשמירה  על רמת הסוכר יציבה בדם.

4 כללים להכנת שייק ירוק ובריא לסוכרתיים:

  1. לא מומלץ להשתמש במיץ פירות, גם אם הוא טבעי. הוא מכיל יותר כמות גדולה של סוכר ודל בסיבים תזונתיים. השתמשו אך ורק בפירות.
  2. אל תקנו שייקים ירוקים מוקפאים ומבקבוקים. חומרים מזינים כמו ויטמינים בפירות ובירקות מתחמצנים במהירות לאחר עיבודם, וכמות הוויטמינים יורדת משמעותית.
  3. הקפידו לשתות את השייק הירוק מיד לאחר הכנתו. רצוי שלא לשמור שאריות במקרר אלא להכין בכל פעם מחדש את הכמות הרצוייה. נוזל נספג ומתעכל מהר יותר בהשוואה למוצק ולכן שייק צפוי להעלות מהר ובאופן חד יותר את רמת הסוכר בדם, כתלות במרכיביו.
  4. מסיבה זו מומלץ להגביל את כמות הסוכר בשייק, ולהוסיף לו שומן בריא כך שהשייק ישביע יותר,  והסוכר לאחריו יהיה מאוזן עד כמה שניתן.
    מומלץ לוודא עם מד סוכר את השפעת השייק על רמת הסוכר שלכם בדם באמצעות מדידה לפני שתייתו, ומקסימום שעה לאחריו.

אז איך להכין שייק ירוק ובריא לסוכרתיים?

הירקות הטובים ביותר לשימוש (בנפרד או ביחד) הם:

  • כרוב עלים טרי או קייל (השתמשו בעלים בלבד).
  • תרד טרי (ניתן לקנות שטוף מראש בשקית).
  • פטרוזיליה היא אפשרות טובה במיוחד כיוון שהיא מכילה חומר מזין מיוחד הנקרא Myricetin, סוג של נוגד חימצון (פלבנואיד) שידוע כמסייע בהורדת רמות הסוכר בדם ובשיפור בעמידות לאינסולין.
  • הערה: לנוטלים קומדין או אנשים עם מחלת כליות הדורשת הגבלת אשלגן, יש להיוועץ עם דיאטנית לגבי שימוש בעלים ירוקים.

פירות

מטרת הפרי היא להפוך את השייק הירוק לטעים יותר, אבל כמובן שנוסיף אותו במתינות בכדי לשמור על רמת הסוכר מאוזנת בדם. בכל מנת פרי יש כמות פחמימות אשר שוות ערך ל3 כפיות סוכר.  דוגמאות למנת פרי = תפוח או אגס קטנים במשקל 100 גרם, בננה קטנה במשקל 70 גרם, כוס תותים גדולה במשקל 200 גרם

להלן רשימת פירות מומלצים לשימוש והכמות הנדרשת למנת שייק אחת:

(השתמשו באחד או שניים פירות מהרשימה, לא יותר).

  • תפוחים– ניתן להשתמש בכל סוג של תפוחים. מספיק להשתמש ב- 1/3 תפוח לכל היותר.
  • אגסים – ניתן להשתמש ב-1/4 אגס בשל, לא יותר.
  • בננה – 1/4 בננה קפואה או טרייה.
  • פירות יער או תותי שדה- השתמשו ב3-4 כפות בתותים, פטל, אוכמניות או פטל שחור קפואים או טריים. הם דלים מאוד בפחמימה ונחשבים כ"ה—פרי" המומלץ לסוכרתיים.
  • שזיף– די להשתמש בחצי שזיף בשל.
  • מנגו – ניתן להשתמש ב -1/4 מנגו טרי או קפוא.

מים

כדאי להשתמש במים קרים. אם אתם אוהבים שייקים סמיכים, השתמשו בקצת פחות מים ולשייק דליל הוסיפו קצת יותר.

זרעי צ'יה  או פשתן טחון– תוספת נהדרת ובריאה

הם עשירים בסיבים תזונתיים ובאומגה 3 מן הצומח. אפשר לשלב אותם בתוך יוגורט או במאפים, וכדאי לשלב אותם גם בשייק הירוק כיוון שהם יאטו את עיכול השייק. כמות סבירה לכוס שייק היא 1-2 כפיות של אחד מהם או של שניהם יחד.

תוספת שומן בריא לצורך האטה בספיגת הסוכר

במקום הצ'יה או הפשתן ניתן להוסיף לשייק חופן אגוזים מסוגים שונים או כף של ממרח אגוזים כמו שקדיה / טחינה גולמית / ממרח אגוזי לוז וכדומה. תוספת שומן זו גם כן תאט את ספיגת השייק ותסייע באיזון הסוכר לאחר שתייתו.

מתכון לדוגמא ל-3 אנשים:

ניתן להכין גרסאות שונות מהרכבים שונים של ירקות ופירות, עפ"י הכללים:

  • 4 כוסות פטרוזיליה עלים שטוחים ( 1.5- 2 חבילות גדולות)
  •  1/2 בננה קפואה
  •  6-8 תותים קפואים בגודל טוב
  • 3 כוסות מים

ערבלו והוסיפו 2 כפיות זרעי צ'יה לכל כוס. המתינו 5 דקות ושתו, לבריאות!

ערכים תזונתיים למנה:

117 קלוריות, 13 גרם פחמימות, 8 גרם סיבים, 6 גרם חלבון, 3 גרם שומן.

 

עינת מזור-בקר, דיאטנית קלינית במרכז DMC.

Call us!