לוקחים את הסוכרת שלך באופן אישי

  הרצל רוזנבלום 6, מתחם סי אנד סאן, ת"א

שמונה טיפים טובים לניהול הסוכרת בחורף

מזג אוויר קר יכול לשבש את ניהול הטיפול בסוכרת. עם תחילתו של החורף ובאווירת החנוכה (סמליות המספר 8) הכנו עבורכם שמונה עצות טובות שתסייענה  לכם להתגבר על האתגרים שמציב בפניכם החורף, ולשמור על איזון מיטבי.

1.    שימו לב, מזג אויר קר יכול לגרום לעלייה ב-A1c

לעיתים קרובות רמות ה-A1c עולות במזג אוויר חורפי. עד רמה מסוימת, הגוף יודע להתמודד בעצמו עם השפעת הקור, ייתכן שזו תכונה אבולוציונית שסייעה למין האנושי לשרוד בקור עז, אולם מרמת טמפרטורה מסוימת יש צורך לעזור לגוף להתמודד עם הקור.

2.    הישארו במקומות חמים ככל שניתן

רמת סוכר גבוהה בדם יכולה לגרום לכם לתחושת חמימות נעימה, אבל זה ממש לא בריא. זכרו שלא לשהות בקור עז יותר מהדרוש, במיוחד אם יש לכם מחלת לב או נוירופתיה. מזג אוויר קר יכול לגרום לדם להיות סמיך יותר ולהעמיד אתכם בסכנה של היווצרות קרישי דם.

3.    שמרו על חום הידיים והרגלים

סוכרת עלולה לגרום הירידה בזרימת הדם לרגליים, מה שגורם להן קושי בשמירת החום. החורף הקר עלול להגביר את הסיכון לפתח זיהומים וכאבים בעצבי הרגליים.

גרבו גרביים מחממים ונעלו נעליים נוחות, שאינן חדירות למים, ומותאמות לכפות הרגליים שלכם. הקדישו תשומת לב נוספת לטיפול ברגליים. בדקו את הרגליים בכל יום ומרחו עליהם קרם לחות מתאים, אם קיים יובש (אל תמרחו בין האצבעות). לבשו כפפות חמות לשמירה על חום הידיים.

4.     שמרו על התרופות לסוכרת בטמפרטורה הנכונה

כמו חום קיצוני, קור קיצוני עלול להשפיע על האינסולין וגם לגרום למד הסוכר תקלות בפעילות. ההמלצה היא לא להשאיר את התרופות, מכלי האינסולין, העטים, המשאבות והאביזרים לטיפול בסוכרת במכונית כאשר מזג האוויר קר. מזג אוויר קריר אינו מהווה בעיה, אבל כאשר הטמפרטורות צונחות יש לשמור היטב על התרופות והציוד.

5.    קחו בחשבון שידיים קרות עלולות להשפיע על תוצאות בדיקת רמת הסוכר

ההמלצה היא לחמם את הידיים לפני הבדיקה או לרחוץ אותן במים חמימים, לייבשן היטב ורק אז לבצע את הבדיקה.

6.    מניעת שפעת והצטננות

המרכז לבקרת מחלות (CDC) מזהיר כי שפעת היא מחלה הרבה יותר מסוכנת עבור אנשים עם סוכרת מאשר לאנשים בריאים. הסוכרת מקשה על הטיפול בשפעת ורמות הסוכר בדם לעיתים קרובות נוטות לצאת מאיזון בגלל המחלה. חשוב למנוע שפעת. הקפידו להתחסן מדי שנה. הקפידו על ניקיון הידיים ורחצו אותן לעיתים קרובות עם סבון, השתדלו לא לגעת בפנים, והימנעו ממגע קרוב עם אנשים חולים.

7.    עשו את המיטב למניעה או לטיפול בדיכאון

ימים קצרים, לילות ארוכים, ומזג אוויר קר גורם לנו להיות זמן רב יותר בבית, לא ליהנות מאור השמש, ולעסוק פחות בפעילות גופנית. כל אלו מגבירים את הסיכון לפתח דיכאון, ודיכאון משבש את הטיפול בסוכרת. נסו להיחשף לאור שמש כמה שאפשר, תוספת של ויטמין D יכולה לסייע. במידה שאינכם יכולים להתמודד לבד, פנו לעזרה מקצועית.

8.    הקפידו להיות פעילים ככל שניתן

יש מספיק תרגילי התעמלות שאפשר לבצע בבית. התעמלות תסייע לכם ב:

  • תגביר את הרגישות לאינסולין
  • תשמור על חום הגוף
  • תשפר את מצב הרוח שלכם

 

למאמר המקורי באנגלית

Call us!